Masajul office, pe scaun. Cum începem cu el?
Masajul ofiice poate deveni pâinea zilnică pentru unii maseuri, iar diversificarea metodelor de masaj pentru alții. În orice caz, este o ocazie unică de a aduce eliberarea și relaxare în zilele de lucru ale unui angajat de birou și de a introduce masajul, oamenilor care altfel nu ar experimenta niciodată acest miracol anti-stres.
În acest articol, vom analiza mai atent avantajele și dezavantajele masajului office pentru toate părțile implicate, precum și echipamentele de care veți avea nevoie pentru acest tip de masaj.
Cu toate acestea, înainte de a ajunge la asta, vă vom explica când și de ce a fost creat masajul ofiice. Să începem.
Masajul pe scaun
Scaunul de masaj, o piesă mobilă de masaj, pliabilă și portabilă, sărbătorește momentan doar a 34-a aniversare. În 1986, primul său prototip a fost introdus de americanul David Palmer. El a fost introdus în secretele artei masajului prin presiune, fără utilizarea uleiului, care se execută la sol sau pe o saltea de masaj, de către profesorul său din Japonia, unde acest masaj își are rădăcinile.
Clienții au lăudat senzația de prospețime și creșterea energiei după masaj, au simțit ușurare de presiune și stres și starea generală mai bună a corpului, care s-a reflectat pozitiv în performanța lor.
Palmer a dorit, de asemenea, să introducă beneficiile terapiei de masaj persoanelor care nu au avut timp sau mijloace financiare pentru a se supune unui masaj într-un salon de masaj.
Masajul de birou, office, sau chair masage, în limba română – masajul pe scaun, este un fenomen relativ nou și modern. Procedurile folosite, provin din mai multe tipuri de masaj (shiatsu, amma).
Se efectuează pe un scaun de masaj, prin îmbrăcăminte, fără utilizarea uleiului, durează de obicei 10 până la 30 de minute și poate fi efectuat practic oriunde.
Avantaje și dezavantaje
Un masaj de birou bine planificat și efectuat are doar avantaje, atât pentru maseur, cât și pentru clienți - angajat și angajator.
Avantajul este că putem oferi acest tip de masaj aproape oriunde. Îl vom întâlni în aeroporturi, piețe, evenimente sportive, zile ale sănătății, evenimente corporatiste, festivități și altele asemenea.
Clientul nu se dezbracă, masajul este relativ rapid, dar foarte revigorant, ameliorează perfect stresul și ameliorează cele mai frecvente probleme fizice pe care le aduce un loc de muncă sedentar: dureri de spate, umeri și gât rigizi, sindrom de tunel carpian, încheieturi și degete rigide.
Pentru un maseur, acest tip masaj este relativ mai puțin solicitant și necesită cu siguranță mai puține echipamente și resurse decât un masaj clasic pe o masă de masaj. Nu în ultimul rând, este, de asemenea, bine cotat.
Angajații primesc revigorarea sub formă de masaj în timpul programului de lucru, iar curiozitatea îi va duce adesea și pe cei, care altfel nu merg la masaj. Prin urmare, pentru un maseur poate fi o sursă bună pentru obținerea unei noi clientele.
Angajatorii sunt obișnuiți să evalueze efectul masajului prin chestionare pentru angajații lor, iar în marea majoritate a masajelor, masajul se întâlnește cu o evaluare pozitivă și un sentiment de ameliorare a stresului, oboselii și a performanței crescute.
Ușoare dezavantaje pot include imposibilitatea alegerii unui client și mai ales timpul scurt al masajului, în urma căruia maseurul nu poate acorda suficientă atenție tuturor problemelor pe care le „descoperă” asupra corpului clientului. Dar masajul office nici nu este destinat pentru așa ceva.
În plus, maseurul trebuie să se mulțumească adesea cu un mediu de masaj nu complet adecvat (coridor, colț de birou) și, prin urmare, trebuie să fie creativ și flexibil.
Program strict
Acest tip de masaj impune, de asemenea, cerințe mari disciplinei de timp a maseurului. Angajatorii încearcă să utilizeze maseurul la locul de muncă în mod eficient, dar nu știu întotdeauna cum să asigure acuratețea și respectarea programului de timp de către angajați.
În mod ideal, sosirea și posibilele schimburi de clienți sunt organizate de o persoană autorizată, nu de către maseur.
Maseurul necesită abilitatea de a respecta un program de timp adesea strict, rămânând relaxat și oferind fiecărui client o experiență de masaj relaxantă și revigorantă.
Nu pentru toată lumea
Masajul de birou nu este potrivit pentru anumite tipuri de locuri de muncă. Nu a funcționat bine, mai ales pentru munca care necesită mai mult efort fizic.
De exemplu, magazionerii au evaluat relaxarea spatelui și a mâinilor prin masaj și revenirea ulterioară la muncă ca fiind contraproductive - după muncă s-au simțit mai obosiți și a crescut riscul de rănire.
Prin urmare, rolul maseurului este acela de a explica angajatorului pentru care din categorii de angajați, masajul de birou este potrivit în timpul zilei de lucru.
Cum începem?
Să ne uităm la masajul de birou în practică. Referințele și o bună auto-prezentare a maseurului sunt cheia pentru a obține o clientelă corporatistă.
Pentru oferta de servicii, este recomandat să alegeți companii care să ofere angajaților o formă de sport și wellness pentru relaxare. Din aceasta se poate concluziona că angajații și conducerea companiei sunt înclinați către această formă de relaxare.
Dacă clientela dvs. includ un manager sau un funcționar de la resurse umane, puteți încerca să discutați cu această persoană despre masajul office.
A convinge un manager de resurse umane despre utilitatea și necesitatea unui masaj de birou este un sfat secret pentru a câștiga - dacă acesta își schimbă locul de muncă, el va transfera această convingere și referințele bune despre dvs la noul loc de muncă.
O instituție, sau lectorul care predă la aceasta, de asemenea vă pot deschide, ușa către lumea masajului office.
Alăturați-vă asociațiilor care organizează astfel de masaje pentru companii și lăsați-vă închiriați pentru evenimente specifice. Poate fi o pauză plăcută de la rutina salonului de masaj, combinată cu întâlnirea de oameni noi și călătoria în locuri noi.
Pregătiți-vă în prealabil pentru întâlnirea de prezentare convenită în cadrul companiei. Duceți cărți de vizită, pliante, stabiliți-vă ideea despre felul în care va decurge masajul și fixați prețul. Veți face bine, dacă duceți cu dvs un scaun de masaj - pe de o parte, veți simplifica explicația de cât spațiu aveți nevoie pentru muncă și, în același timp, puteți oferi o demonstrație gratuită.
Prețul masajului de birou se stabilește fie legat de numărul de clienți, fie pe oră. Ambele metode de stabilire a prețurilor au avantajele și dezavantajele lor. Depinde și de obiceiurile și cerințele clientului corporatist.
De ce aveți nevoie?
Echipamentul pentru masajul de birou este foarte simplu. Scaunul pentru masaj, prosoapele, sau tetierele de unică folosință, un ceas pentru cronometrare și dezinfectant pentru echipamente și mâini sunt un „must have”.
Vor fi de asemenea utile, muzica (playerul, boxa sau căștile, în funcție de spațiul în care veți masa), uleiul esențial sau diffuzerul, agrafe, sau ace de păr (este posibil ca clientele să nu aibă propriile lor agrafe la locul de muncă).
Gândiți-vă la un regim de hidratare, sau la mâncare pentru dvs. Nu vă așteptați neapărat să vă facă cafea, sau să vă ofere apă.
În ceea ce privește zona în care veți face masaj, aveți nevoie de un colț liniștit (ideal aerisit cu o fereastră) cu o masă sau un raft unde puteți depozita lucruri, un coș de gunoi și acces la rețeaua de alimentare pentru a vă putea încărca telefonul mobil sau playerul.
Estimați-vă opțiunile
Aveți grijă să nu promiteți masaj unui număr mai mare de clienți, decât puteți procesa.
Atunci când planificați, gândiți-vă și la pauzele necesare - este recomandat să aveți cel puțin 10 minute la fiecare două ore și, la mai mult de 6 ore , ar trebui să stabiliți deja o pauză de cel puțin 30 de minute pentru mâncare și odihnă.
Dacă ajungeți în punctul în care interesul clienților vă depășește timpul și posibilitățile fizice, luați în considerare colaborarea cu alți maseuri.
Care sunt experiențele dvs din masajul ofiice? Împărtășiți-le în comentarii sub articol.